6 Ocak 2012 Cuma

O Golü Yiyen Kaleciyi Tanıyan Var mı?



23 Kasım 1994 tarihine gidelim.Galatasaray Şampiyonlar Ligi'nde A grubunda Göteborg, Barcelona ve Manchester United ile mücadele ediyor.Galatasaray evinde Barcelona'yı ağırlıyor.Galatasaray grupta oynadığı 4 maçtan da galip gelemedi.Ali Sami Yen'de oynanan maçta skor 1-1 iken dakika 87 de Arif Erdem sahneye çıkıyor.İstediği gibi vuramasa da topu kaleye gönderen Arif Barcelona kalecisinin de yardımıyla Galatasaray'ı öne geçiriyor ve Galatasaray'ın o sezonki ilk ve tek galibiyetini almasını sağlıyor.

Galatasaraylılar hatırlayacaktır bu maçı.Bilen biliyordur ama ben yine de sormak istiyorum.Arif'in şutunda hata yapan Barcelona kalecisi kimdir?1987 - 1999 Barcelona forması giyen bu kaleci Carles Busquets....



Busquets ismi size bazı şeyler çağrıştırdığını düşünüyorum.Carles Busquets şu an Barcelona'da oynayan orta saha oyuncusu Sergio Busquets'in babası olur.Bir zamanlar o golü yediği için kendisiyle dalga geçtiğimiz Carles Busquets'in o maç oynandığı sırada 6 yaşında olan oğlu Sergio Busquets babasının izinden giderek futbolcu oldu ve en önemlisi Barcelona futbolcusu oldu.Futbolu yakından takip edenler Sergio Busquets'in babasının bir zamanlar Barcelona kalesini koruduğunu bilebilir ama Galatasaray - Barcelona maçında o golü yiyen kalecinin Carles Busquets olduğunu az kişinin bildiğini düşünüyorum.

Bu anlamda hem Galatasaray için önemli olan bu maçı hatırlatmak istedim hem de o maçta Barcelona kalesini koruyan kalecinin Sergio Busquets'in babası Carles Busquets olduğunu söylemek istedim.Bazı karelerde, bazı anlarda o zaman tanımadığımız bazı insanların çocuklarını şimdi izlediğimizden dolayı bu tür yazıların bizlere yardımcı olduğunu düşünüyorum.Böyle bağlantılar buldukça futbol göze daha da güzel gözüküyor.Futbol daha da anlamlanıyor.

1 yorum:

  1. Carles Busquets, Zubizarreta'nın Valencia'ya transfer olmasından sonra Barça'nın as kalecisi oldu. Ancak kısa bir süre Barcelona'nın kalesini koruyabildi. 1996 yılında Portekizli Vitor Baia'nın ve 1997'de Hollandalı Ruud Hesp'in takıma alınmasından sonra yedeğe düştü ve 1999 yılında Lleida isminde amatör bir takıma transfer oldu. Bu takımın kalesini 4 yıl boyunca koruyan Carles Busquets 2003'te futbolu bıraktı.

    YanıtlaSil