6 Aralık 2010 Pazartesi

Küçük Takımlar Dİkkat! Kriz Kapıda



"Krizin kapıda olduğunu düşünüyorum. Şu anda herkes harika bir sezonu kutluyor. Ancak 2011 sezonu öncesi maalesef her şey o kadar da parlak değil. Bir sezonun takımlara maliyeti yaklaşık 100 milyon dolar. Bunun 30 milyon dolarını Bernie Ecclestone karşılıyor. Belki sponsorlarla da 20-25 milyon dolar bulabilirsiniz. Ancak geri kalan parayı patronların nereden bulacağını hiç bilmiyorum. Belki Red Bull, Ferrari ve Mercedes bu konuda bir sıkıntı yaşamaz. Ancak diğer takımları zor günler beklediği kesin."

Max Mosley

Mosley bazı takımların finansal açıdan zorlanacağını söylemiş.Aslında bu konu daha sezon bitmeden de konuşuluyordu.Özellikle F1'e yeni katılan takımların zorluk yaşadığı ve seneye yarışmayacakları konuşuluyordu.Bu haberlerde Bernie Ecclestone'nin de paröağı var.Çünkü Mosley'in de dediği gibi Ecclestone   yeni kurulan takımlara 30 milyon dolar veriyor.Ecclestone geçen sezonda F1'e olan ilgi artığı için genişleyen F1 piyasasından daha çok para almak için küçük takımların kapanması yolunda açıklamalar yaptı.Eğer küçük takımlar kapanırsa Ecclestone'nin payına düşen miktar artacak.Ben Mosley'in açıklamalarını bu yönde değerlendiriyorum.Bu gibi açıklamalarla F1'e yeni adım atan üç takımı baskı altında tutmaya çalışıyor.Lotus'u bir kenara bırakmak lazım.Eğer yeni gelenler bu baskılara dayanıp, sponsorların desteklerini bulabilirse devam edebilirler.Yoksa F1 maceraları 1 senelik olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder