16 Mart 2011 Çarşamba

Kobe&Jordan Karşılaştırılamaz



"Kobe'nin, Michael ile birçok benzer özelliği var. Ancak onun gibi olmayı ummak başka onun gibi olabilmek başka.Sadece Kobe'yi değil; kimseyi Jordan ile kıyaslayamazsınız.  Bu hiç de adil değil.  Jordan çok özel bir oyuncuydu. Kobe'nin ise kendine has başka özellikleri var."

Phil Jackson

Ben Kobe-Jordan karşılaştırmasını futboldaki Alex-Hagi karşılaştırmasına benzetiyorum.Alex geldiğinden beri sürekli olarak Hagi ile karşılaştırılıyor, istatistiklere bakılıyor ve hangisinin daha iyi oyuncu olduğuna karar verilmeye çalışılıyor.Halbuki ikisinin özellikleri farklı.Biri lider özellikte diğeri skorer özellikte.Aynı şey Kobe-Jordan karşılaştırması için de geçerli.Kobe özellikleri itibariyle çok önemli bir oyuncu, süper star.Oynama azmi, son yıllardaki olgun tavırları, her zaman kazanmak için uğraşması, winner olmayı istemesi takdir edilemsi gereken özellikleri.Ama hiçbir zaman Jordan olamaz.Aslında bundan sonra gelecek oyunculardan hiçbirisi Jordan seviyesine ulaşamaz.Jordan çok özel bir figür, çok özel bir oyuncu.Aslında Jordan'ı anlatmak, tanımlamak istiyorum ama doğru sözcükleri bulamıyorum.Yaptıkları konusunda kelimeler yetersiz kalan bir adamı herhangi biriyle karşılaştırmak, Kobe de olsa, Jordan'dan önce karşılaştırılan kişiye haksızlık olur.

Aslında daha çok şey yazacaktım ama ne olduysa tıkandım.O yüzden son olarak bir şey deyip bu konuyu daha sonra tekrar ele almak istiyorum.Jordan'a tapın, Kobe'yi takdir edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder