9 Kasım 2011 Çarşamba

İtalyanlar Yurt Dışına Kapalı



İtalyanlar için hep şu söylenir.İtalya dışına çıktığında milli takımı unut.Gerçeklik payı olduğu kesin.Luca Toni Almanya'ya transferi söz konusu olduğunda İtalya dışına çıktığı için gözlerden uzak olacağını ve Milli Takıma seçilme olasılığının azalacağı konuşuluyordu.Ben de durum gerçekten böyle mi diye merak ettim ve İtalya dışında oynayan İtalyanları araştırdım.

Avrupa'nın büyük liglerine sırasıyla baktığımızda Premier Lig'de 6, La Liga'da 5, Lig 1'de 1, Bundesliga'da 2, Eredivisie'de 1, SuperLiga'da 1, Rusya Ligi'nde ise 3 İtalyan futbolcu bulunuyor.Üst liglerde oynayan toplam 19 İtalyan futbolcu var.Bunların kaçı Milli Takım'da yer alıyor veya yer alması muhtemel sorusunun cevabı 4.

Salvatore Sirigu---Kaleci---PSG
Giuseppe Rossi---Forvet---Villarreal
Domenico Criscito---Defans---Zenit
Mario Balotelli---Forvet---M.City

Gözden kaçırdığım oyuncular olabilir ama ilk etapta bulduğum oyuncular bu 4 oyuncu.İtalyan dışında oynayan futbolculardan sadece 4ü kadroya giriyorsa bunun iki sebebi vardır diye düşünüyorum.Birincisi İtalya dışında oynayan futbolcular yetersiz kadroya giremiyorlar ya da İtalyanlar çok içlerine kapalı.İkincisinin daha doğru bir açıklama olduğunu düşünüyorum.Oyuncular bu durumu bildiklerinden dolayı İtalya dışında top oynamayı tercih etmiyorlar.Alberto Aquilani, Cassano buna en güzel örnekler.Ülkemizde futbolcularımızı sürekli yurt dışına göndermeye çalışırken, göğsümüzün kabarmasını isterken İtalyanlar işin orasında değiller.Gözden ırak gönülden de ırak misali yurt dışında oyuncuları fazla takip etmiyorlar.O yüzden hem yurt dışındaki oyuncu sayısı az hem de takıma seçilen oyuncu sayısı az.Özellikle bizm Milli Takımda 7 oyuncu varken yurtdışından İtalyanların 4 rakamı oldukça düşük geldi bana.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder