24 Ağustos 2012 Cuma

Kocaman&Alex Çekişmesinde 3. Perde



Aykut Kocaman Fenerbahçe'nin başına geçtiği günden beri karşılaştığı krizlerden en büyüğü ne Avrupa maçlarındaki başarısız sonuçları ne de 3 Temmuz süreci.Karşılaştığı en büyük kriz Alex de Souza krizi diyebiliriz.Alex de Souza Fenerbahçe kariyeri boyunca attığı ve attırdığı goller sayesinde Fenerbahçe tarihinde kendisine yer ayırtmasına rağmen bir türlü Aykut Kocaman ile yıldızları barışmadı.Aykut Kocaman'ın kafasındaki oyun felsefesinde Alex de Suza'ya yer olmamasından dolayı kaynaklandığını söyleyebiliriz ama her iki taraf da çözüm konusunda yetersiz kaldılar.

Aslında şu ana kadar birbirlerine saygı çevçevesinde düşüncelerini söylemekten çekinmediler ki bu son derece normal ve olması gereken bir şey.Ama Alex de Souza bu sefer fazla ileri gitti diye düşünüyorum.Spartak Moskova maçında Aykut Kocaman'ın sahaya çıkardığı 11i haklı bulduğumu söylemeliyim.Orta sahayı daha çok kontrol etmek istediğinden dolayı Alex de Souza'yı kenarda oturtması bana mantıklı geldi.Oyunun ilerleyen bölümlerinde de Alex de Souza'ya fazla ihtiyaç yoktu diye gördüm.alex de Souza'dan çok Krasic gibi topu taşıyabilen bir oyuncuya ihtiyaç vardı ki Aykut Kocaman da tercihini bu yönde kullandı ama fazla etkili olmadı.Yine de doğru bir karar diye düşünüyorum.

Alex de Souza ile Aykut Kocaman arasındaki bu çekişmenin yeni olmadığını söylemiştik.Bu ikili yan yana geldiği günden beri gizli bir çekişmenin içinde olduğunu görebiliyoruz.Şu an bu çekişmenin 3. perdesini izliyoruz.İlk perdede Alex de Souza takım içerisindeki takım arkadaşlarından bazılarını da yanına alarak Aykut Kocaman'a karşı isyan etme durumuna gelmişlerdi.Takımı fazlasıyla etkilediği için Başkan Aziz Yıldırım olaya el attı ve gerginliği ortadan kaldırdı ve takım o hava değişikliği ile şampiyonluk yarışını en önde tamamladı.İkinci perdede biraz da mecburiyetten dolayı Aykut Kocaman Alex de Souza'ya bağlandı ve O'nun önderlik etmesine izin verdi ama sezon bu şekilde tamamlandı.Sonunda da bir ikincilik ve bir kupa şampiyonluğu ile sezon tamamlandı.Üçüncü perdeye geldiğimizde ise bu durum daha kötü gibi gözüküyor.Bu sezon herhangi bir olağanüstü bir durum yok ve ortam Aykut Kocaman'ın düşündüklerini uygulaması açısından son derece uygun.Bu anlamda gerginliğin tekrardan oluşmasını bekliyorduk açıkcası ama bu kadar erken olacağını düşünmüyordum.

Alex de Souza kendisinin oynatılmamasına sebep olarak Aykut Kocaman'ın kıskanç olmasına bağladı ki son derece yanlış bir söylem olduğunu ortada.1 maçta kendisini oynatmadığı için teknik adamına isyan etmesi ve bunun daha sezonun 5.resmi maçında olması kabul edilemez bir durum olarak görüyorum.Kendisini genç oyunculara örnek gösterirken, oyun aklı ve saha dışındaki kişiliği nden söz ederken hocasının tercihine saygı göstermesini beklerken bu hareketini nasıl açıklayacağız bilemiyorum.Elbette her oyuncu oynamak ister, mücadele etmek ister ama her maçta da oynayamayacağını bilmesi de gerekir diye düşünüyorum.Beni üzen bir taraf ise Alex de Souza'nın sosyal medyadan herhangi bir mesaj vermek gibi bir derdinin olmadığını söylemesi idi.O zaman bu “kıskanç” kelimesi nereden çıktı diye sorarlar.Alex de Souza tercümede hata yapıldığını söylüyor ama zamanında Andre Santos da aynı kelimelerle bu gerginliği tarif etmişti.O yüzden Alex de Souza'nın bu açıklaması benim tarafımdan kabul görmedi.

Belli ki Aziz Yıldırım bir kez daha araya girmiş ve Alex de Souza'dan böyle açıklamalar geldi.Aykut Kocaman açısından bu açıklamalar kabul görür mü bilemem ama Aykut Kocaman'ı zor durumda bıraktığı gerçek.Alex de Souza yaptıkları ile Fenerbahçe tarihinde kendisinden sıkça bahsettirecek ama şunu da söylemeliyim ki Alex de Souza taraftarlar tarafından sevilmesini silah oarak kullanarak Aykut Kocaman'ı köşeye sıkıştırmaya çalışıyor gibi bir düşünceye kapıldım.Haklı mıyım değil miyim zaman gösterecek ama şurası kesin ki bu gerginlik takımın havasını olumsuz etkiler ve takımı yıpratır.

O yüzden net olarak söylüyorum ki ya bu gerginlik tatlıya bağlanacak ve özellikle Alex de Souza kenarda oturmayı kabul edecek ya da bu gerginlik çözülmeyecek durumda ise şu ana kadar yaptıklarından dolayı teşekkür edilip Alex de Souza ile yollar ayrılmalı.Bunları çok üzülerek söylüyorum ama durum bunu gösteriyor.Umarım Fenerbahçe için en hayırlı çözüm bulunur ve hem Alex de Souza'dan hem de Aykut Kocaman'dan faydalanalım.Bu iki özel insanı kaybetmek bu camiaya zarar verir diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder