11 Mayıs 2011 Çarşamba

Geçişlerin Sebebi Aşınma


 "Yeni kurallara giderek alışıyorum. Yepyeni bir F1'den bahsedebiliriz. Ben geçişlerin sürtünmeyi azaltan sistemden çok lastiklerle ilgili olduğunu düşünüyorum. Örneğin yarışın başında Rosberg'i geçmek imkansızdı, ancak lastikler aşındıkça onu kolayca geçebildim. Dolasıyla konu daha çok lastiklere bağlı. Bu yıl daha çok şov, daha çok pit stop, daha çok geçiş var. İnsanların da istediği buydu"

Fernando Alonso

Alonso bu sezonki geçişlerin nedeni olarak lastikleri göstermiş ama bana göre kers ile açılabilir arka kanadın geçişlerde büyük pay oynadığını düşünüyorum.Lastiklerin aşınması pit stopları artırarak pit heyecanını da yaşatmak düşüncesiyle planlandığını düşünüyorum.Lastiklerin aşırı aşınmasının geçişlerde etkisi yoktur demiyorum ama bana göre biraz daha arka planda.En azından kers ve açılabilir arka kanadın gerisinde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder