20 Haziran 2012 Çarşamba

Gerrard mı Pirlo mu?


Grupta oynanan 3. maçlar sonrasında çeyrek final eşleşmeleri belli oldu ve bu eşleşmelerden özellikle biri heyecan verici.İngiltere haddini bilerek oynadığı grup maçları sonrasında grubu 1. tamamlayarak İspanya ateşinden kaçmış oldu.İngiltere çeyrek finalde kendisi gibi bir oyun anlayışına sahip olan İtalya ile karşılaşacak.Her iki takımın da önceliğinin savunma olduğunu düşünürsek maçın kısır geçeceğini hemen aklımıza gelir ama bana göre stratejilerin ağır basacağı ve teknik adamların müdahelerinin önem kazanacağı bir maç olacağı için ben açıkcası iyi bir maç bekliyorum.

İngiltere bu turnuvaya yenilenmiş bir kadro ile gelmesine rağmen yenilenirken yaratıcı bir oyuncu almayı unutmuşlar gibi duruyor.Aslında teknik adam Roy Hodgson'un fazla bir seçeneği yok.var olan oyuncular içerisinde Steven Gerrard dışında oyuna zenginlik katacak bir isim yok.Gerrard'ın yanında sakatlanarak kadrodan çkartılan Lampard da olsaydı işler İngiltere açısından daha rahat olurdu.Gerrard'a yardım edebilecek bir oyuncu olmayınca teknik adam Roy Hodgson hücumu fazla düşünmüyor.Önceliğini savunmaya vererek hücumda Gerrard'ın yaratıcılığına bakıyor açıkcası.Bu düşüncenin grup maçları çerçevesinde tuttuğunu söyleyebiliriz.Gerrard yaptığı ortalarla ve verdiği paslarla takımını pozisyona sokmasını bildi.Ama her zaman işlerin istedikleri gitmesi mümkün değil.Rakip takım Gerrard'ı kontrol altına aldığı zaman İngiltere büyük ihtimalle kilitlenecektir ve hücum etmekte zorlanacaktır.Roy Hodgson'un bu anlamda bir B planı var mı bilemiyorum ama olması da gerekiyor ki İngiltere İtalya'yı zorlayabilsin.Sadece savunam yaparak bir yere kadar gelebilirler.Kısacası İngiltere'de kilit adam Steven Gerrard gibi duruyor.


İtalya tarafına gelecek olursak İngiltere'de Steven Gerrard'ın üstlendiği rolü İtalya'da Pirlo üstlenmiş durumda.Yaşına baktığımızda fiziki açıdan iyi durumda olduğundan bu turnuvada takımı oynatması için getirildi ve Pirlo bu görevi son derece iyi bir şekilde yapıyor.İngiltere'de Steven Gerrard takım arkadaşlarından yardım alamadığını bahsetmiştik.İtalya'da Pirlo daha şanslı gibi duruyor.Pirlo etrafına baktığında Motta ve De Rossi gibi isimleri görüyor ki Pirlo oyunu yönlendirirken biliyor ki arkadaki isimler sağlam.O nedenle kafası rahat şekilde takımı organize ediyor.Turnuvayı takip edenler Pirlo'yu ön plana çıkarıyordur büyük ihtimalle ama De Rossi ve Motta pis işleri yaparak Pirlo'yu rahatlatmazsa Pirlo oyunu bu kadar iyi yönlendiremezdi diye düşünüyorum.O yüzden çeyrek final eşleşmesinde İtalya şansının ne kadar olacağını De Rossi-Motta-Pirlo üçlüsü belirleyeceğini düşünüyorum.

İngiltere - İtalya eşleşmesinde taktiklerin savaşını göreceğiz diye tahmin ediyorum ve bu taktik savaşının liderleri de Pirlo ve Gerrard olacaktır diye düşünüyorum.İngiltere tarafında Gerrard destek bulursa özellikle kanat oyuncunlarından İngiltere'nin şansı yükselir.Eğer Gerrard yalnız kalırsa İtalya'nın takım savunması İngiltere'ye göre daha iyi olduğundan ve Pirlo gibi bir faktörün varlığından dolayı İtalya bir adım öne çıkar.Umarım sıkıcı bir maç olmaz, taktik savaşlarının bol olduğunu bir çeyrek final mücadelesi izleriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder