21 Eylül 2012 Cuma

Deneyimli Oyuncular Oyuna Neden Müdahele Etmedi?



Beceremiyoruz.Avrupa maçlarında skor lehimize olduğu dakikalarda oyunu soğutmayı, skoru korumayı bir türlü beceremiyoruz.Çünkü futbol kültürümüzde böyle bir oyun anlayışı yok maalesef.Türk Milli Takımı için kaos ortamının daha iyi olduğunu söyleyip duruyoruz.Kanımızın “deli” gibi aktığını söyleyerek...Peki kulüp takımlarımız neden bu kadar başarısız?Dünkü maçta Fenerbahçe'de oynayan oyuncuların yarısı yabancı oyuncuydu.Yani mental açıdan başka ülkelerde yetişmiş oyuncular.bu oyuncular takımı mental açıdan toparlaması ve sakinleştirmesi gerekirken bu oyuncular da ortama uyuyor ve pozisyon alamayan bir takım ortaya çıkıyor.Meireles avrupa şampiyonluğu görmüş bir oyuncu.Porto, Liverpool ve Chelsea gibi takımlarda oynamış bir oyuncu takımdaki gerginliği azaltamayı beceremiyor.Defansta deneyimi fazlasıyla olan Yobo arkadaşlarına bu kadar gömülmeyin çıkın diyemiyor.Ben bunu anlamıyorum işte.Takım 2-0 dan maç da verebilir.Futbolda görebileceğimiz sonuçlardan biri ama beni en çok yaralayan şey takımın ceza sahasına gömülmesi gerginlikten dolayı oyun felsefesini bir kenara atıp gelişi güzel toplara vurması idi.Bir pozisyonda 5 oyuncu kale çizgisi üzerine dizilmiş topun kaleye girmemesine çalışıyorlardı.Topu çıkaran Bekir arkadaşlarına çıkın diye bağırdı.Bu pozisyon her şeyi açıklıyor diye düşünüyorum.

Aykut Kocaman devre arasında biraz daha kontrollü oynayıp kontra ataklarla pozisyon bulalım diye bir düşüncesi vardır ama uygulamaya baktığımızda oyuncular fazla abarttı diye düşünüyorum.Aykut Kocaman'ın takımın gömülmesi konusunda bir hatası olduğunu düşünmüyorum.Oyun içerisinde bulunan deneyimli oyuncular takımı toparlama işini üstlenmeliydiler.Buradan Aykut Kocaman'ın hatası yoktur diye anlaşılmasın.Aykut Kocaman'ın maçtaki en büyük hatası Alex de Souza'yı erken çıkarması idi.5-10 dakika daha sahada kalması gerekirdi diye düşünüyorum.Yine de Aykut Kocaman'ın hamlesini anlayışla karşılayalım ama madem Alex de Souza oyundan çıktı o zaman ileriye taşıyabilecek bir oyuncuyu oyuna almanız gerekirdi.Caner Erkin yerine Stoch tercihi takımı hücum açısından rahatlatırdı diye tahmin ediyorum.Aykut Kocaman bu tercih yerine Sow'u çıkarıp yerine hazır olmayan Bienvenu'yu alınca oyun tamamen Marsilya'nın istediği gibi devam etti.


Maçtan sonra Aykut Kocaman oyuncu değişikliklerinin oyuna olumsuz etkilediğini kabul etti ve bu değişikliklere içten içe üzüldüğünü basın toplantısındaki görüntüsünden anlayabildik.Keşkelerle dolu bir maç geçtiğini düşünüyorum kendisi açısından.Bu maçın ardından elbette “bazı” eleştiriler olacaktır ama bana göre Aykut Kocaman ne kadar hatalı ise oyuncular da bir o kadar hatalıdır.O yüzden eleştirilerin dozunu buna göre ayarlayalım.Önümüzde önemli bir maç periyodu var ve daha hiçbir şey kaybedilmedi.Olumsuzlukları görmezden gelelim demiyorum ama yaralayıcı ifadelerden kaçınalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder