15 Nisan 2012 Pazar

Plan Program Nedir Bilmiyoruz


Sporu yönetmeye çalışanlar öyle şeyler yapıyorlar ki özel iş hayatlarında nasıl davranıyorlar merak ediyorum doğrusu.Yönetmeye çalışanların çoğu iş adamı ve bir şirketin nasıl yönetileceğini iyi biliyor.Şirketlerin başarıya ulaşması için plan ve programa  ihtiyacı olduğunu bilirler ve belirlenen programı hayata geçirmek için biraz beklerler.Çünkü o şartların oluşmasını isterler.Ama iş sporu yönetmeye geldiğinde bu davranışalrından eser yok maalesef.

Bir gün çıkıyorlar ligimizin tadı kaçtı hadi gelin playoff icat edelim diyor.Ahali de buna uyuyor ve aniden hayatımıza playoff giriyor.Başta o kadar saçmalıklar vardı ki düzeltene kadar baya zaman geçti.Bir diğeri diyor ki şampiyonluk yürüyüşünde çeyrek final ve yarıfinal tek maç üzerinden oynansın.Kimsenin sesi çıkmıyor ve kabul ediliyor.Sonra yabancı sayısı düşürülsün deniliyor.Ona da karşı çıkan olmuyor.Futbolda yabancı sayısı düzenlemesine gidilmek isteniyor ve 5+sınırsız yapılmak isteniyor ama bunu konuşan bile yok.Sezon başında 5+sınırsız olursa hiç şaşırmam.Nihat Özdemir'in dediğine göre voleybolda Türkiye Kupası fikstürü uygunsuz olduğundan dolayı Fenerbahçe antrenörsüz ve yabancısız mücadele edecekmiş.Hakikaten ilginç.Bu sene yılın federasyonu voleybol federasyonudur bana göre.Neyse son olarak da kadın basketbolda yabancı sayısı 2ye indirilecekmiş.Daha önceden bu durum kulüplere bildirildi mi bilemiyorum ama hakikaten böyle olmaz.

Ben yaptım oldu diyerek yönetmeye çalışırsanız sistem bir noktadan sonra "error" verecektir.Benim bildiğim bir değişikliğe gidilecekse önceden kulüplere haber verilir ve iki yıl sonra değişiklik geçerli olacak denilir.Ama maaslesef biz de öyle değil.Yönetmeye çalışanlar bir şeyden dolayı canları sıkıldığında kendilerine ait bir oyuncakmış gibi sporumuzla oynuyorlar ve öyle işlere imza atıyorlar ki mantıkla açıklayamayız.Kendilerinden istediğimiz tek şey şirketlerini yönetirken nasıl özen gösteriyorlarsa federasyonları da yönetirken bir ülkenin spor hayatını şekillendirdiklerini unutmadan davranmalarını istiyoruz.Anlık değişiklikler yerine planlı bir şekilde yapılan değişiklikler spor hayatımızı daha olumlu etkiler ve alacağımız meyvelerin sayısı da artar diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder