15 Haziran 2013 Cumartesi

Gündem Gezi Parkı

Son birkaç haftadır gündemi belirleyen olaylardan ötürü blogu fazlasıyla boşladım ve hiçbir şekilde futbolu, basketbolu, transferleri takip etmedim.Daha doğrusu takip etmek içimden gelmedi.Çünkü daha önemli şeyler vardı.

Herşey gezi parkı ile başladı ama polisin orantısız şiddetiyle şu ana kadar gösterilmemiş bir şekilde hükümetin beklemediği kadar bit tepki doğdu ve halk meydanlara döküldü.Gezi parkına yapılan müdahele sonucu kendisinin yok sayıldığını düşünenler, nasıl yaşayacağıma karışma diyenler, ne yiyip ne içeceğime karışma diyenler kısacası kendisinin yok sayıldığını düşünen halk derdini anlatabilmek için meydanlara indi.

Bir tek şey diyorlardı.Bizi anlayın, bizi yok saymayın.Tek talepleri buydu.Kendilerinin anlaşılmasını istediler, kendilerine karşı şefkatle yaklaşılmasını istediler, nefes alma haklarının ellerinden alınmamasını istediler.Masumcaydı istekleri.Zaten bu kadar sürmesini sağlayan da budur.

Tek bir adım atılması haline gezi parkında bulunanlar on adım atacakları belirtmeleri bu sorunun kolay çözüleceği izlenimi vermişti ama bir türlü uzlaşı ortamı sağlanamadı.Aslında gezi parkında direnişte olan gençler ile konuşmak onları anlamaya çalışmak çok zor olmasa gerek diye düşünüyorum.Siyasetin kalıplaşmış tartışmaların çok dışında bir dile sahip olduklarından direnişçilerle dialog kurmak şimdiki siyasetçiler için zor olabilir belki ama gençlerin dilinden anlayan birilerinin sorumluluk alması gerekiyordu.

Gençlerin dilini anlamamak yapılan yanlışlar arasında yer alıyor maalesef ve çözüm için hala ciddi bir adım atılmış değil.Ortada duran sorunu inatlaşmak yerine orta yol bularak çözmek her iki taraf için de iyi olacaktır.Aslında her iki taraf demek yanlış olacaktır.Sonuçta bu yeşil herkes için gerekli ve herkesin nefes alma hakkı var.

Devletin geç de olsa bir iyilik yapıp ısrarcı oldukları projeden vazgeçtiklerini açıklamalarını ve ister polis olsun ister vatandaş olsun şiddet uygulayan herkesi yargı önüne çıkarmalarını istiyorum diliyorum.Vazgeçmeyi yenilmek olarak algılamamak gerekir.Çünkü direnişçilerin tek istedikleri parkımızı bize bırak ve sorumluluarın cezalandırılması.İleri demokrasi olarak nitelendirdiğimiz bu anlayışta bunların yapılması normal karşılanır diye tahmin ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder