24 Ocak 2011 Pazartesi

Seni Bizden Ayırmaları Mümkün Olabilir mi?



18 yıl önce seni bizlerden alıp koparmaya çalıştılar.Senin eserlerini, düşüncülerini, yazılarını yok edeceklerini zannettiler ama başaramadılar.18 yıl önceki gibi hala yazıların okuyonuyor.18 yıl önce yazdığın yazıların kitaplaştırıldı ve hala okunuyor.Seni bizden ayırmayı başaramadılar.

O karlı günde ben daha 5 yaşındaydım.O zaman hiçbir şeyin farkında değildim.Ne siyaset hakkında ne de kişiler hakkında bir bilgim vardı.O gün yaşadığım yerde en büyük yürüyüş gerçekleştirildi.Neredeyse tüm halk oradaydı.Babam sayesinde ben de o yürüyüşte bulunmuştum.Babama "Bu insanlar neden yürüyor?" diye  sorduğumda babam "Uğur Mumcu için yürüyorlar" demişti.İlk kez adını o zaman duymuştum ve ilk o zaman ne kadar sevilen biri olduğunu görmüştüm.Yıllar boyunca sürekli senin hakkında ne zaman konuşulsa hemen sesini açar dinlemeye koyulurdum.Çünkü bu kadar sevilen birinin nasıl biri olduğunu merak ederdim.İnternetten senin konuşmalarını dinler ve senin ne kadar ileri görüşlü olduğunu görürdüm.Keşke derdim şu anda da aramızda olsa da aynı şeyleri bir kez daha söylese.Ya da keşke ben o dönemde yaşasaydım da O'nu canlı canlı dinleyebilseydim.Ama olmadı işte.Seni canlı canlı izleme şansım olmadı ama senin kitaplarını okuyarak büyüdüm.Senin ne demek istediğini anlamaya çalıştım.Hala da anlamaya çalışıyorum.Fırsat buldukça seni konu eden tiyatro oyunlarını izlemeye gidiyorum, söyleşilere gidiyorum ve gittiğim her yerde görüyorum ki seni hala unutamamışız ve seninle ilgili belgeselleri izledikçe göz yaşlarımızı tutamıyoruz.Bu sabah televizyon izlerken Ali Sirmen'e rastladım ve seni anlatırken gözlerinin dolduğunu görünce ben de dayanamadım.Senin adını duyduğum her an tüylerim diken diken oluyor, kendimi garip hissediyorum.Bu duyguyu anlamayanlar olacaaktır.Bırak anlamasınlar zaten.Biz bize yeteriz.

Şu anda tek istediğim o gün yaşanan yeri görmek ve oraya çiçekler bırakmak.Son olarak şunu demek istiyorum.Seni bizden ayırmayı başaramadılar ve asla başaramayacaklar.Bizler nefes aldığımız sürece seni, eserlerini, düşüncülerini yaşatacağız.Hiç merak etme.Mirası en iyi şekilde koruyup gelecek nesillere aktaracağız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder